לייעוץ ראשוני ללא התחייבות פנו אלינו

    המדריך המלא – בנושא סוגי מערכות כיבוי אש

    מערכות כיבוי אש הן חלק בלתי נפרד ממרבית בתי העסק והמבנים וקיימים אפילו מקומות מסוימים אשר, על פי חוק, אינם יכולים להתקיים בלעדיהם. בנוסף על הקנסות הגבוהים שהיעדרותן יכולה לגרור, על אותם בתי עסק ומוסדות, מרחפת סכנה גדולה מאד בשל אי הימצאותן בהם.

    מערכת כיבוי אש – מהי חשיבותה?

    מערכות כיבוי האש מהוות ציוד מציל חיים, כפי שנוכחנו בחלק מהשריפות שפורצות מידי פעם בבתי עסק, במוסדות ובארגונים. יתרונה של מערכת כיבוי אש על פני מערכות גילוי האש, מתמקד בפעולתה – לא רק שהיא מגלה את קיום האש ומתריעה על כך בפני כוחות הכיבוי, אלא שהיא גם, באופן אוטומטי, מבצעת פעולות שמטרתן לכבות את האש שפרצה. מערכות כיבוי אש מתקדמות לעסק ולבית פועלות גם בשעות ובימים בהם כאשר המבנה ריק לחלוטין, ובכך – הן מצילות רכוש רב.

    מהי חשיבותה של מערכת כיבוי אש - מיגון אלקטרוניקה

    כיצד פועלות מערכות גילוי וכיבוי אש?

    באופן הגיוני, מערכות כיבוי האש חייבת להכיל גלאי מסוג כלשהו שמפעיל את תחילת תהליך הכיבוי עצמו. זה עשוי להיות גלאי חום, גלאי עשן או גלאי אור, אשר כולם יעילים באיתור שריפה – בחירתו של סוג הגלאי תלויה באתר, וכמובן אף בתקציב העומד לרשות בית העסק או המוסד. אחר שמתקבלת ההתרעה על ידי הגלאי, הנתונים נשלחים אל הרכזת, שעשויה להיות נקודתי או אזורית. הרכזת, על בסיס הנתונים שהתקבלו, מפענחת ומחליטה האם המדובר בשריפה או שלא. במקרים בהם קיימת שריפה ממשית, הרכזת שולחת התרעות לכוחות הכיבוי ולבעלי המקום ולכוחות, מפעילה את האזעקה, וכמובן – מפעילה גם את מערכת הכיבוי שבמקום.

    בדיקת מערכת גילוי אש ע''י יועץ בטיחות - מיגון אלקטרוניקה

    סוגי מערכות כיבוי אש

    ספרינקלרים

    בחלק גדול מהמקרים, מערכת הכיבוי תהיה מבוססת על מערכת ספרינקלרים – ברזים / מתזים קטנים הפולטים את המים שתפקידם לכבות את האש בעת שריפה. ספרינקלרים מופעלים לפי מיקומה של השריפה, על פי הנתונים שמתקבלים מגלאי העשן. במערכות כאלה, הרכזת מורה על הפעלת הספרינקלרים הקרובים לשריפה, כך שלא כל שטח העסק או המוסד יהיה חייב להירטב ולסבול מנזקי מים מיותרים. בנוסף לספרינקלרים, קיימות מערכות כיבוי אש ייעודיות, המתאימות לתנאים ולמקומות אשר בהם ספרינקלרים נחשבים לפחות יעילים.

    בדיקת מערכת ספרינקלרים - מיגון אלקטרוניקה

    מערכות כיבוי אש אוטומטיות לתחנות דלק

    שריפה עלולה לפרוץ בתחנת דלק בשל נזילתם או דליפתם של נוזלים דליקים או אדים באזור התדלוק, ובשילוב של ההצתה שעלולה להיגרם בשל סיגריות, ניצוצות או מקורות חום אחרים, שהיווצרותם גורמת להתחממות ולבעירה. מערכות כיבוי אש אוטומטיות לתחנות דלק תכלולנה רכיבים המתאימים לתחנות דלק, כמו ניתוקם של מקורות האנרגיה בעת חירום לשם מניעת המשך הבעירה, חיבור למערכת הכריזה לצורך מתן התרעה קולית וכן הלאה.

    מערכות כיבוי אש אוטומטיות לתחנות דלק -מיגון אלקטרוניקה

     

     מערכות כיבוי למנדפים

    מנדף עשן הוא חלק בלתי נפרד מציוד של מסעדה. מנדף כזה אינו שואב לתוכו רק העשן, אלא גם את השמן ואת שאר כימיקלים המשתחררים לחלל המטבח אוויר במהלך העבודה במטבח, המהווים חומרים דליקים מאד. לכן, אם תפרוץ, חלילה, שריפה במטבח, האש עלולה לאחוז גם במנדף עצמו. מערכות כיבוי למנדפים משמשות, הן כמתקנים עצמאיים והן, כמתקנים המשולבים עם מערכות גילוי עשן או מערכות גילוי אש.

    תחזוקת מטפים וציוד אש - מיגון אלקטרוניקה

     מערכות כיבוי באבקה

    מערכות כיבוי באבקה מתאימות למקומות בהם השימוש במים עלול לסבך את המצב עוד יותר, למשל, במקומות או בחללים בהם יש חפצים רגישים למים, במקומות בהם קיימת מערכת חשמל העלולה להתלקח וכן הלאה. אבקה יבשה ממלאת את תפקיד חומר הכיבוי וחונקת את השריפה לאחר גילויה.

     

    מיגון אלקטרוניקה – התקנת מערכות כיבוי אש ומצלמות אבטחה שמקורן במיטב היצרנים המובילים בעולם.

     
    Call
    Mail
    אקסטרה דיגיטל - קידום אתרים
    Call Now Button